2009-01-19
 13:05:00

Andreas läste den här för mig igår, tyckte den var jävligt bra! :)

 

 

....för skatterna jag betalar
- för det betyder att jag har ett jobb.

....för att jag måste städa efter en fest
- för det betyder att jag har vänner.

....för att kläderna är lite trånga
- för det betyder att jag har mat på bordet.
 
....för att gräsmattan behöver klippas,
fönster tvättas och hängrännor rensas
- för det betyder att jag har ett eget hem.

...för skuggan som bevakar mitt arbete
- det betyder att jag är ute i solen.

....för alla klagomål på politiker
- för det betyder att vi har fri yttranderätt.

....för att parkeringsplatsen är längst bort
- för det betyder att jag har råd att ha bil.

....för min höga elräkning
- den betyder att jag har det varmt.
 
....för kvinnan i kyrkan, i bänken bakom mig,
som sjunger falskt
- för det betyder att jag kan höra.

....för tvätthögen på bordet
- för det betyder att jag har kläder att ta på mig.

....för trötthet och värkande muskler i slutet av dagen
- för det betyder att jag har kunnat arbeta hårt.

....för väckarklockan som ringer på morgonen
- för det betyder att jag lever.

....och sist men inte minst för att jag får många mail
- för det betyder att någon tänker på mig.

Allt stämmer inte in på mig men tyckte de var jävligt bra ändå så var tvungen delge den med er så ni också får läsa den!


Tack och hej


Jessica
PUBLICERAT: 2009-01-19, 14:11:23 | URL: http://wearisome.blogg.se/

Tack för kommentaren :P

Man kan ju fundera vem som vinner på det i slutändan, är tråkigt när det alltid ska spridas skitsnack från alla håll och kanter utan att det ska finnas ngn sanning i det och oftast blir det ju värre och värre mellan varje person det går till..


●•♥•● Fru, Ida Tallhed ●•♥•●
PUBLICERAT: 2009-01-19, 15:20:05 | URL: http://idatallhed.blogg.se/

hej underbara malin ;)

du går som vinnare ur min tävling att vinna designen. jag tycker du förtjänar den.



kontakta mig på:

[email protected]



i mejlet vill jag att du ska skicka en bild du vill ha synlig och även texten som du vill ska stå där det står "valfri text" om du ens vill ha text där.



jag vill även att du ska skicka dina inloggnings uppgifter så jag kan lägga in designen till dig. Givetvis så kan du ju byta lösenord tillfälligt så du inte behöver ge mig ditt orginal lösenord.



du har varit med i båda mina tävlingar om design nu så du går verkligen som värdig vinnare ur denna.


I Z Z A H - S V A R A R
PUBLICERAT: 2009-01-19, 19:34:11 | URL: http://izzah.blogg.se/

aha så du har valpar eller ?

jo du shopping har gällt för min del under hela dagen åh en massa fina saker har fått följa mej hem :P har bilder i bloggen :P


●•♥•● Fru, Ida Tallhed ●•♥•●
PUBLICERAT: 2009-01-19, 22:49:53 | URL: http://idatallhed.blogg.se/

gud så skönt att höra att du är nöjd malin ! =) känns otroligt skönt att kunna glädja dig. kram


●•♥•● Fru, Ida Tallhed ●•♥•●
PUBLICERAT: 2009-01-19, 23:08:04 | URL: http://idatallhed.blogg.se/

alltså när man trycker på "skapa" för att skapa ett nytt inlägg så kommer de upp små flikar där du kan välja om du ska skapa inlägg(vilket den hamnar på automatiskt), bild, länk m.m.. förstår du? lycka till..



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: