2009-03-02
 12:44:48

Jag säger då bara det....

Nu har Patricia fått.. Eller rättare sagt i fredags fick hon en bebis.. 27/2 alltså...

Klockan 7 vaknade hon hos mamma av att morfar ringde och väckte henne.. Då steg hon upp och gick på toa.. Då fick hon en super värk! kring halv åtta började vi klocka dom och dom kom med två minuters mellanrum så de blev snabbt in i bilen och fara upp till sunderbyn på förlossningen. Vi vär där ungefär kvart över 9.. Hon var redan då öppen 8-10 cm så de hade gått väldigt fort.. Hon låg med värkar i 45min sen var de dags att böra krysta... så 10.28 var bebisen ute.. Hon han ligga där i 1 timma och en kvart innan bebisen var ute.. Samanlagt kan man säga att alltihop tog 3½ timm.. HELT OTROLIGT!! Hon tog inga droger eller nå.. Patricia var så grymt duktig! Jag är så stolit över henne!! Ni skulle sett hon.. Hon var helt kolugn alltså!! Jag önskar min förlossning hade gått lika enkelt.. Hon var väldigt liten däremot.. 45cm lång och vägde 2735g. Men en riktig skönhet! Men eftersom hon är lite liten så vi är fortfarande kvar här.. Vi kanske får åka hem imorgon men vi vet inte än.. Hon har lite gulsot också så dom måste övervaka henne fortfarande.. Men de är ganska vanligt så inget allvarligt! Men annars är allting jätte bra! Patricia har fortfarande lite ont men de får man ju räkna med :p haha..

Men fy fan va tråkigt de är att vara här.. Det är ju besöksförbud så ingen får komma hit och träffa bebisen.. Vi får gå ut men inte bebisen så vi kan ju bara gå en åt gången.. Och man får ju världens promenad varje gång man ska gå ut och röka! Haha.. Jag har med mig digitalkameran så vi har tagit massor med kort som jag ska lägga upp sen när jag komme till min dator.. Det är massa på bebisen och massa kort jag tagit när jag ahft tråkigt på allt möjligt.. typ helikopterplattan och sånt :p Nu sitter jag på datorn här på biblioteket.. Men jag tänkte jag avr tvungen uppdatera lite och säga vad som händer.. Har ju som inget annat att göra förutom att sitta på rummet och spela vänd tia för de är de enda patricia kan spela :S Haha förstår ni hur jag ahr det?! :p Och jag måste ju också säga att sängen jag får sova på är den värsta säng jag någonsin legat på!! Fyyy fan! haha.. Madde ska kanske komma hit en svämg idag så jag kan fara och köpa nå mat och så för jag blir fan ruinerad av att äta här.. :p Då tar dom nog med Mamma och Emilia så de blir som trevligt.. Men nu ska jag nog kolla lite sen springa upp till patricia och hålla henne sällskap.. Kommer nog komma mycket mer om de här sen..

Hon ska föresten heta Emy.. Hon kommer nog snart komma upp på Webbisar snart skulle jag tro :D
Leta bara efter Patricia Boström och Emy :D Världens sötaste!!!!!

Ifall ni undrar över nå eller vill surra får ni mer än gärna ringa :D vi har ändå så trkigt hela tiden :P
Ha de bra alla..

tack och hej


Jessica
PUBLICERAT: 2009-03-02, 13:38:19 | URL: http://wearisome.blogg.se/

du får hälsa och gratta ;) skönt med en snabb förlossning ;) är bara att hålla koll på webbisarna ;) kram



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: