2010-04-08
 16:03:01

Känner mig inte hel längre...


Har tappat en del av mig, en del som stod mig väldigt nära.. Låter nog helt sjukt, men det är så det känns! Finns inget annat sätt att förklara det på! Det är det enda jag tänker på just nu..

Jag har slutat röka!

Det är min 3dje dag idag, alltså väldigt nyligt men helvetes jobbigt!!
Allt blir så mycket jobbigare nu! Tålamodet har sjunkit drastiskt!
Förut om man väntade på något, rökte man
När man gick nånstans, rökte man
När man bara var ute, rökte man
När man pratade i telefonen, rökte man
När man har fikarast, rökte man
När man festade, rökte man
Efter/till kaffet, rökte man
Efter maten, rökte man
Efter sex, rökte man
Innan man lägger sig, rökte man
På uteserveringen, rökte man
På sommaren vid ALLA tillfällen, rökte man
När man bara var allmänt uttråkad, rökte man!

Vad gör man nu då?! Nu mår man bara allmänt skit... Huvudet värker, det kryper i kroppen, humöret i botten, folk retas, folk försöker peppa men de blir bara värre... Att ett beroende kan göra så här med en?!?! Helt jävla sjukt... Sen har man ju riktigt snälla kompisar som säger saker som "det jobbigaste är ju att man vet att om jag röker så börjar jag må mycket bättre direkt!" TACK SÅ JÄVLA MYCKET ANNA :p Hade inte tänkt på det...

Hittar anledningar till att röka hela tiden.. Och när jag försöker hitta positiva saker med att sluta röka, kommer jag bara på negativa saker.. Det är som att en liten djävul sitter på axeln och styr mig och mina tankar.. Det är skit jobbigt! Jag har rökt ungefär 15 cigg om dagen i flera år och nu inte en enda!!

Fick höra att tydligen så är 3,6,9 dagen värst, sen 3,6,9 veckan, sen 3,6,9 månaden och sist 3,6,9 året...
VA FAN?!?!

JAG ÄLSKAR MINA CIGARETTER!! Level......

Jag frågar mig själv hela jävla tiden, VARFÖR?! Fattar inte varför jag plågar mig själv på det här sättet...
Klarar jag det här kommer jag ALDRIG någonsin börja om..

Hoppas att när jag skriver av mig så får jag mer press på mig att klara det för failar jag så blir de mer pinsamt om många vet och många stöttar och peppar en...



Charlotte
PUBLICERAT: 2010-04-09, 23:35:36 | URL: http://prinsesselotte.blogg.no/

Du kan igrunne bruke alt som unnskyldning for å ta en røyk, for det passer over alt! Vet jeg gjør det :P



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: